Jak zapakować zwracany towar?


Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia towaru w nieoryginalnym opakowaniu, gdyż służy ono tylko do zabezpieczenia produktu. Nie jest to argument do odmowy zwrotu. To samo dzieje się w przypadku reklamacji, można więc wyrzucić zalegające na szafach kartony po wszelkiego rodzaju sprzętach.

W przypadku zwrotu, gdzie towar przetrzymujemy niezbyt długo, lepiej jednak je zachować. Nie dość, że ułatwi nam to zwrot (nie będziemy musieli szukać nowego opakowania), to będziemy też mieli pewność, iż sprzedawca przyjmie wysłany przedmiot. W nielicznych przypadkach możemy być bowiem odpowiedzialni za zmniejszenie wartości rzeczy np. gdy zostanie uszkodzona (zapis ten nie obowiązuje jeżeli przedsiębiorca nie poinformował nas o możliwości i terminie odstąpienia od umowy oraz istnieniu formularza, za pomocą którego się tego dokonuje). W przypadku braku oryginalnego opakowania, powinniśmy zastąpić je innym. Pamiętając o tym, by w drodze powrotnej uchronić towar przed uszkodzeniem i nie stosować zbyt słabego zabezpieczenia (przeczytaj wpis: Jak dobrać odpowiedni rodzaj opakowania przesyłki?).

Oprócz zwracanego produktu załączamy dowód zakupu, może to być paragon, wydruk z karty kredytowej lub korespondencja e-mailowa.